woensdag, 08 april 2015 19:38

Ervaringen Centrum met continurooster

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Dinsdag 7 april zijn een aantal MR-leden van onze school op uitnodiging aangeschoven bij een MR-vergadering van obs Het Centrum. Op de agenda stond het onderwerp: Continurooster. Zowel de MR als de werkgroep continurooster van onze school had behoefte aan informatie vanuit Het Centrum over hoe het rooster, dat zij sinds dit schooljaar hanteren bevalt. De belangrijkste conclusie was dat het rooster zowel door kinderen als ouders als zeer prettig wordt ervaren. Onder de leerkrachten zijn de meningen verdeeld. Een aantal leerkrachten vindt het wel zwaar om zo lang door te gaan. Waar ze het allen over eens waren, is het feit dat de kinderen na de (korte) lunchpauze beter bij de les zijn dan toen ze nog een lange pauze hadden. Ook uit de laagste groepen zijn geen slechte ervaringen over het continurooster gemeld. De kinderen blijken het prima aan te kunnen. Punt van zorg is de waarneming tijdens de pauze van de leerkrachten. Dat wordt nu opgelost door een pedagogisch medewerker van Trias aangevuld met een ouder. Stichting Baasis heeft echter signalen afgegeven dat de medewerker van Trias volgend jaar niet meer door hun betaald zal worden. Daarmee komt de voortzetting van het continurooster in gevaar. Op Het Centrum gaat iedereen er op dit moment vanuit dat ook het schooljaar 2015-2016 gestart zal worden met het huidige rooster.

De informatie die tot ons gekomen is dinsdagavond wordt doorgestuurd naar de werkgroep continurooster. Daarmee kunnen zij hun advies aan de MR afronden en kan er z.s.m. een beslissing worden genomen over het al dan niet invoeren van een continurooster op Daltonschool Eelde. Uiteraard worden jullie op de hoogte gehouden van de verdere ontwikkelingen rondom dit thema. Zoals jullie zullen begrijpen hangt dit onderwerp nauw samen met de fusieplannen die op dit moment in ontwikkeling zijn. De verschillende thema’s zullen dan ook in samenhang met elkaar bekeken worden.

Log in om reacties te plaatsen